pondelok 11. februára 2013

Čínska sopľová

Niekto nevie odolať smradu presmažených burgerov s hranolkami, niekto miluje sladké šišky poliate umelohmotnou polevou...ja keď idem okolo číny (nemyslím tú krajinu) zavonia mi ten známy sójovo-glutamanový odér. Nemyslím teraz tie staničné bistrá, kde Vám podajú cez okienko syr vysmažený v dvojročnom oleji alebo kung pao z náhodného živočícha na plastovom tanieri. Toto nie...Mám na mysli čínske reštaurácie, so stoličkami, stolmi a prestieraním. Normálne ma to sem-tam vtiahne dnu, nasať tú ich šikmú atmosféru, zabojovať s paličkami a slizkými rezancami a ach....ostrokyslou! Je tam veľa všetkého a pritom sa im toho stále oplatí navariť kotol pre pol mesta. Nedalo mi...musela som skúsiť. Zdravé varenie šlo tentokrát stranou. Of course, napodobenina z regionálnych surovín nebude asi nikdy originál, ale prečo aj...veď k tomu Číňanovi neprestanem chodiť aj tak...

6 porcií / príprava cca 75 minút

Čo na to? 

4 kuracie krídla
pol balenia mrazenej zeleniny moravanka
za hrsť ázijská zmes sušených húb
1 tofu natural alebo s riasami
3 lyžice octu
3 lyžice solamylu
3 alebo viac lyžíc sójovej omáčky
1 vajíčko
moja obľúbená piri piri paprička

Ako na to?

Najskôr som si spravila kurací vývar z krídel, varila som ich tak hodinku (kto má naponáhlo alebo je skrátka iba lenivý, môže použiť bujón). Krídla vyberieme, neskôr použijeme to málo mäska z nich. Do vývaru hodíme mrazenú zeleninku. Tá je už krásne nadrobno nasekaná, to bola najväčšia obava vždy, keď som zblízka študovala polievku. Vravela som si, že to isto dávajú sekať za trest malému ťamanovi, keď donesie zo školy poznámku v žiackej knižke.
K zeleninke pridáme huby, ktoré sme vopred namočili tak na pol hoďku do horúcej vody. Urýchli to varenie. Teraz zapracujeme na ostrosti. Hodíme do hrnca piri piri. Ochutíme tou pliagou zvanou sójová omáčka. Tofu nakrájame na drobné kocky (alebo kvádre, nemusia byť nutne AxAxA) a kyslosť dotvoríme prekvapivo octom. Blížime sa k podstatnej fáze a pre tých z vás, ktorý ste stále dumali nad tým, ako vzniká soplovitosť tejto polievky prichádza životné odhalenie. V pohári so studenou vodou rozmiešame solamyl a vmiešame do polievky. A je skoro hotovo, už len dochutíme podľa vlastnej chuti sójovku a ocot, pridáme nadrobno nasekané kuracie mäsko a na záver, keď nám to poriadne buble rozbijeme do polievky rozšľahané vajíčko. Pozor, už nemiešať. Ono sa tým bublaním pekne vyzráža na vajcové rezance. Nebolo to síce úplne ono, ale poviem vám, že sme ju s chuťou jedli tri dni (toľko toho bolo!) a chutila nám aj na ten tretí J

2 komentáre:

  1. keri, co je to ta piri piri papricka?? a kde sa da zohnat? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. je to mega štiplavá podlhovastá malá červená paprička, myslím, že som kúpila tú fľaštičku v albertovi v regále s exotickými potravinami :-)

    OdpovedaťOdstrániť