utorok 29. januára 2013

Vyzliekacia mexická chili

„Zlatko, ty sa červenáš“ skríkla som, hneď ako môj drahý chytil farbu trička, v ktorom testoval ďalší kulinársky počin. Po krémikoch a neutrálnych polievočkach sme totiž dostali chuť poriadne si prečistiť dutiny a znova posunúť hranice znášanlivosti štipľavého o kúsok ďalej. Už po druhom súste som musela zhodiť prvú vrstvu, mikinu... začalo byť horúco! Možno keby som nedala chili papričku PIRI PIRI...To prvé piri pálilo „jak sviňa“, nechcem vedieť čo bude pri druhom piri...
Takže tip pre odvážlivcov na poriadne pálivý obed či večeru (ale stupeň pálivosti si zvolíte sami, to je len tak provokačne).

4 porcie / príprava 25 minút

Čo na to:

1 cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 tofu natural
1 červená kápia (čerstvá)
1 chili paprička (alebo aj viac, podľa toho, kde sú tie Vaše hranice)
konzerva lúpaných paradajok
kukurica (v konzerve)
150 g tmavej veľkej fazule
soľ, korenie
koriander (nemusí byť)
oregano
1 lyžica kukuričnej múky (polenta)
1 vreckovka (kapesník) na vysmrkanie sa po dojedení

 Ako na to:

Použila som fazuľu Bango, je zdravá a obrovská! Ale má veľkú nevýhodu pre tých, ktorí majú naponáhlo. Treba ju noc dopredu namočiť a na druhý deň uvariť do mäkka asi hodinku s bobkovým listom v cca 0,5 l vody. Pozor, nesoliť, lebo ju nedovaríte ani do budúcich Vianoc.
Alternatíva je fuknúť tam konzervu tmavých veľkých fazúľ, ktoré ste vlastnoručne kúpili v obchode (v akcii za 50 centov). Na cibuli osmažíme rýchlo tofu nakrájané na kocky, prihodíme nakájanú kápiu, chili papričku (dala som Piri Piri - je to kúsok vyšší level), osolíme. Pridáme lúpané paradajky a strúčik cesnaku nakrájaný na plátky.
Teraz príde tá fazuľa z konzervy (alebo tá predvarená aj s vodou v ktorej sa varila), kukurička (s mierou), voda a všetky koreniny podľa Vašej chuti. Koriander nie je nutný, ale má takú zvláštnu arómu, že som neodolala. Je to riadna masa ingrediencií, preto aj podľa pálivosti zvážte množstvo vody. Na záver ešte príde lyžica polenty na zahustenie. Vznikne z toho ozaj sýte jedlo, s chipsami Nachos máte prvý aj druhý chod. Potom už len piri odchod na piri záchod :-D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára